backgroundLogo

main-58652 Купивши сучасну систему GPS-моніторингу, багато хто припускає, що на цьому справа зроблена. І далі можна тільки пожинати плоди. Але це глибока помилка. Будь-яка система контролю є інструментом, який надає нові можливості. Але як ними скористатися, як і раніше залежить від людини.











Важливо розуміти, що організація систем контролю і GPS-моніторингу включає ряд інженерно-технічних і організаційно-управлінських завдань. Наш досвід показує, що впровадження систем повинно відбуватися за активної участі не тільки інженерного персоналу компанії, але і всіх управлінських ланок, які зацікавлені в результаті цього контролю. Чому? Розглянемо алгоритм впровадження та запуску системи GPS-моніторингу.
 
Припустимо, ви довго вибирали, хто примірявся, порівнювали і, нарешті, придбали таку систему.
 
GPS-моніторинг
 
Перший етап впровадження включає установку обладнання на техніці, його налаштування і навчання персоналу, який буде управляти системою на підприємстві. Оскільки система спрямована на контроль, вона природним чином зустрічає не тільки прихильників, а й противників. Чи жарт - цілий ряд людей потрапляє під додатковий контроль. На всіх рівнях компанії, починаючи від низової ланки - водіїв і механізаторів, і далі по ланцюжку - все потрапляють під цей контроль. Як правило, система розкрадання не зводиться до окремих осіб, а об'єднує певне коло людей. Якщо система успішно запрацює, вона почне заважати не тільки водіям. Іноді ланцюжок розкрадань замикається навіть на керівників вищої ланки. Психологічна установка таких людей спрямована на дискредитацію системи. Вони всіляко намагаються довести керівництву, що вона неточна, несправна, а якщо і працює, то тільки заважає жити.
 
В такому випадку відповідальним за впровадження повинен стати власник. Він в першу чергу зацікавлений в тому, щоб система ефективно працювала. Якщо власник не проявляє волю і наполегливість в цьому процесі, той може піти по спадаючої і згаснути. В результаті незадоволені всі: компанія, яка вважає, що даремно витратила гроші, власник впевнений, що йому донесли неправильну інформацію про характеристики цієї системи, постачальники і, звичайно, ми, як виробники.
 
Вже зі старту важливо, щоб на підприємстві був відповідальний за впровадження проекту людина. Цей процес має на увазі не тільки інженерні, але і організаційні заходи. Він повинен організувати взаємодію служб і донести до них завдання. Очевидно, що результати моніторингу цікаві як автотранспортному підрозділу, відділу логістики, так і бухгалтерії та фінансового сектору, службі безпеки. Вони повинні бути ознайомлені з системою і розуміти, яких результатів потрібно досягти.
 
Пов'язані одним ланцюгом
 
Пройдемося по ланках. Основні служби - водії. Спочатку вони сприймають систему з обережним інтересом. Мовляв, невже, буде видно, скільки я заправив і куди їздив. За нею йдуть питання: «а чи можна її зламати?», «Як зробити, щоб вона не працювала?». Уже на цьому етапі тільки через чисто психологічних чинників рівень розкрадань, зливів і нецільового використання транспорту різко падає. Люди знають, що з'явилася система додаткового контролю і намагаються не ризикувати зайвий раз. Далі, як правило, з'являються найбільш сміливі з питанням «а що, якщо ...?». І тут найважливіший момент.
 
Якщо на цьому етапі водій спробував, наприклад, злити пів-каністри палива, і залишився безкарним, він увірував, що система недосконала і можна жити як і далі. Ця чутка швидко поширюється. Тому вкрай важливо відразу ж припинити такі випадки і покарати винних. Не обов'язково звільняти, можна обмежитися попередженням або штрафом. Умовно кажучи, попереджаємо - «працюємо до двох-трьох попереджень».
 
Наступний рівень - керівники середньої ланки, начальники автопарку або механізованої колони. На підприємстві обов'язково повинен бути безпосередній куратор водіїв або відповідальний за стан техніки. Серед іншого, його завдання - проводити регулярний огляд техніки на предмет втручань або порушень. Після установки системи, до цих обов'язків додається огляд бортових систем, які відносяться до GPS-моніторингу перевірка їх працездатності, виявлення фактів втручання в роботу системи.
 
Контроль і GPS-моніторинг
 
Ще одна ланка - управлінський персонал, люди, які є споживачами інформації GPS-моніторингу. Їх завдання включає щоденні або періодичні звіти про те, що техніка працює в штатному режимі, відповідно до планових завдань, без відхилень і порушень. Цю інформацію вони повинні вимагати від диспетчерської служби. Паралельно повинен проходити регулярний технічний огляд техніки, контроль працездатності. У компанії повинен бути людина, здатна провести первинний технічний огляд цих пристроїв для мінімізації витрат на технічну підтримку. У 90% випадків він сам може провести первинну діагностику системи. Ми його навчаємо, пояснюємо, як правильно діагностувати нашу систему і виконати початкові дії по усуненню несправностей.
 
Далі слідує етап адаптації програмного забезпечення. Як правило, з початком безпосередньої роботи з програмним забезпеченням виникають побажання щодо його доопрацювання. Найчастіше вони стосуються нарощування функціоналу, модифікації або додавання якихось нових звітів або полів в існуючих звітах. В цьому випадку вкрай важливо зрозуміти один одного. Майже завжди в ході доробок початкове розуміння завдання як клієнтами, так і нами змінюється. І це нормально - в дискусії народжується істина. При цьому відбувається адаптація системи під бізнес-процеси компанії. У кожної компанії вони відрізняються, універсальних підходів не буває.
 
Супровід проекту - третій етап. Коли персонал навчений, обладнання налаштоване і працює, програмне забезпечення адаптовано, потрібно тільки регулярно підтримувати працездатність системи. Для цього ми пропонуємо договору постійного сервісного обслуговування. Один з головних наших принципів - ми ніколи не кидаємо клієнтів. Нещодавно, наприклад, до нас звернувся наш колишній клієнт - великий холдинг, де зараз змінився власник і менеджмент. Попросили допомогти розібратися з нашою системою, встановленою на техніці підприємства вже близько 6 років тому, і яка перебуває в автономному використанні. Природно, допомогли.
 
Важливо розуміти, що наша система не фіскальна, і не облікова, а контрольна. Вона дає власнику розуміння, що відбувається насправді в компанії. Що робити далі - він вирішує сам. Повторимося - головною зацікавленою особою повинен бути власник. І, до речі, таке розуміння до них вже приходить. Нещодавно ми поставили і налаштували нашу систему в одну компанію, де власник практично кожен день особисто контролює її роботу. Наприклад, однією з функцій системи є контроль дотримання швидкісного режиму при виконанні технологічних операцій у поле. Так ось, він особисто сідає за кермо трактора і перевищує швидкість, перевіряючи пильність диспетчера. І це правильний підхід.
 
Джерело: Alina Bodaeva

 

Зворотній зв'язок

Підписатися на розсилку